Varm i trøya

Jeg begynner å falle til her og folk ser meg ikke an på samme måte, det er deilig.
Det kan være slitsomt å være den nye som bliver sett an og samlinget og mønstret, og i begynnelsen tror jeg at man helt naturlig prøver å blende inn og ikke gjøre for mye ut av seg før man har sett hvilke slags miljø man er i.
jeg også har sett an og prøvd å lese folkene her, for å se hvilke rolle jeg kommer til å skulle spille og hvor min plass kommer til å være.

Min plass er jo i konditoriet og her er jeg på en måte sjef over min avdeling uten at det gir mer eller mindre status, men for meg er det deilig og bare ha det å tenke på og at ingen ser meg over skuldrer hele tiden.  Så lenge jeg leverer det jeg skal til tiden og det er bra kvalitet, kan jeg stort sett gjøre som jeg vil.

Det med å spille en rolle etter hvilke slags folk man er med, kan være både gøy å vanskelig…. å jobbe på båt generelt er kjent for å være tøft og man skal kunne tåle litt, og man må ikke tåle mindre av å jobbe i byssa, for der bliver det ikke snakket for små uskyldige øre, der må man tåle å få høre det, både på den ene og andre måten.
Jeg synes jo det er litt gøy og er ikke redd for å slenge tilbake med samme mynt, og det er egentlig det man bliver akseptert på, føler jeg.
Det at man ikke er prippen og ikke blander seg opp i alt annet, er verdifullt i dette miljøet, og det å kunne lese andre er en stor fordel for ikke å drite seg ut, for det er det nokk muligheter for å gjøre, om det er målet.

Men nå føler jeg at jeg er blitt litt bedre kjent og jeg er jo ikke redd for å by på meg selv, så jeg gjør det i den grad det passer og så koser jeg meg ellers med å tulle litt, men enda bruker jeg mye energi på å få inn rutiner og få gjort allting riktig.

Tull og tøys bør man forøvrig alltid sette av litt tid til, så livet ikke bliver så alt for høytidelig 🥰

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg