Vår i Danmark

I helgen var jeg en tur hos min søster i Danmark. Hun hadde invitert til housewarming med sin forlovede, så jeg dro ned en tur.
Jeg kjøre alltid over Sverige, for da kan man bare suse nedover- og oppover når man skal hjem igjen og jeg kjøre gjerne i et strekk, bare at jeg MÅ ha tissepause en eller annen gang, men det er ikke mere end å tisse og så videre. Når jeg kjøre sånn, har jeg med en full kaffekopp, vannflasker og en stor pose med nøttemix, for når man sitter stille sånn i 6 timer, har ikke kroppen bruk for så veldig mye, og buksene har blitt litt trange i det siste, så gjør ikke noe av gå på litt lavenergi en enkelt dag.

Jeg bliver alltid overrasket over at våren alltid kommer tidligere i Danmark. Norge ligger bare 5-6 timers kjørsel, men likevel er det stadig vinter her og de har snøklokker som titter opp av jorden allerede, krypene virre rundt og fuglene tar bad i vanndammer.

Det er deilig å være Norsk i Danmark, spesielt når det er varmere og våren blåser liv i yrheten og følelsen av at sommeren er på vei.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg