Snart helg

Den nermer seg med stormskritt. Helgen. Siste helgen før jeg dra til sjøs.
vi skal til Hovden med en gjeng fra øya. Leier hytte, men siden jeg er med 3 ungdommer, som kanskje ikke vil henge med oss gamlinger hele tiden, har vi fått låne hytta til et vennepar, som er grunnen til vi dra. De jobber der i sesongen og noen fant på at vi skulle dra og være med de en helg. Vi gleder oss og har vært på lånesentralen.  ( et sykt kult sted hvor du får låne alt av alpinutstyr helt gratis i 14 dager.) Et helt unikt tilbud for oss som ikke har penge til å forny utstyret hvert år, fordi ungdommen skifter på hva de synes er gøy og om slalombakke var gøy ifjor, er det snowboard som gjelder i år og som enslig er det helt umulig å kunne leve opp til å kinne stille med akkurat det utstyr de har lyst på til enhver tid. Så vi dro dit og den ene fikk snowboard og andre slalompakke, jeg slang med et 3 akebrett – bare i tilfelle…. henter langrennski til minsten hos pappaen og da er vi klar for helg i snøen.

 

Stormen herja ute

Det stormer og snør ute, så snømangel bliver ikke på tale, men den kan være en utfordring å komme frem om ikke det stilner iløpet av natta.
jeg skal ha med dessert til 14 mennesker imorgen og siden det er hytte fra 70- tallet og vi ikke vet helt hva som finns der, lager jeg ferdig hjemmefra.

 

Tilslørte bondepiker

 

jeg fant noen poser med høstens epler i frysa, litt sukker, et par kanelstenger og stjerneanis og en bøtte med mislykkede franske makroner, som jeg har tenkt sikkert kan bli brukt til et eller annet, en eller annen gang…. så da trenger jeg bare krem og så er dessert på plass👌

Pakking kan være utfordrende med 3 teenagere som enten skal ha med alt for mye… eller alt for lite!! 2 av de må ha med sminke ihverfald, for det er viktig å se bra ut under hjelmen.
ender alltid med alt for mye, men så lenge det kan ligge i bilen er det greit.
ut på tur blir det ihverfald i helgen

skap dere en herlig helg i snøen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg