Skogens gull

Som så mange andre her, har jeg også vært i skogen og finne deilig sopp. Jeg elsker å sanke alt som er gratis og som er rett uten for husene våres.


jeg har finne kantarell, piggsopp, steinsopp, røyksopp og traktkantarell og det er et skikkelig kick hver gang man finner noe som man vet kan spises.
har finne mye som ikke kan spises også og som er veldig vakkert å komme over, men man skal jo være veldig forsiktig med sopp og hellere plukke en for lite end en for mye.

skogen er skikkelig trollsk nå med masse grønn mose og ting som popper opp over alt etter regnet vi har fått de siste dager.

Idag har jeg samkokt piggsopp, fryst ned fersk kantarell og imorgen skal jeg kjøpe meg en sopptørker, så jeg kan tørke resten av kantarellen skikkelig.
Dette er veldig gøy!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg