Sin mors datter.

Og hvilken nydelig datter jeg har. Jeg har 2 nydelige døtre og en superkjekk gutt, men akkurat nå er det eldsten det handler om, og hvor like vi er i sinn.

Vi er veldig like i utseende også, som stadig bliver påpekt, men det som mange gange møter meg i døren når jeg snakker til hende, eller hun til meg –  er meg selv!

 

Vi er veldig tette og veldig like på mange punkter. Vi har samme temperament og samme korte lunte når det gjelder tålmodighet, så når jeg har vært hjemme i 10 dager og vi har vært sammen hver dag, begynner vi å gå hverandre litt på nervene. Lunta er kort og vi hakker på hverandre som et gammelt ektepar. Hun retter på meg og jeg retter på henne og vi bliver begge like irriterte på hverandre over det, men likevel klare vi ikke å la vær!!

Så når vi sitter ute på verandaen og koser oss i sola med et glass og hun kommer ut for å skravle litt og jeg sier noe om at de ungdommene flyr ut hele tiden, parerer hun med å si  “Men mamma, nå har vi vært sammen hver dag i 2 uker og da må jeg finne på noe annet, for når det har gått så lang tid irriterer vi bare hverandre og det er ikke bra for noen!”
Akkurat da er det ikke så fint å høre, fra sin datter på 16 år, men det er helt sant og hun er ikke redd for å si det, fordi det er en kjensgjerning at vi trenger litt pusterom fra hverandre også, fordi vi gir så mye når vi er sammen.

Jeg prøver å glatte litt over min datters uttalelse over for gjestene, men hun sier det hun mener – akkurat som mammaen sin, og vi vet at vi har en dyp kjærlighet, som trenger pusterom engang iblandt.
Når man er så like og har lyst å være sammen hele tiden, men vet at det kommer til å gå på nervene løs over tid, så er det faktisk bra å ha denne jobben hvor jeg er av gårde i 14 dager – av gårde å fornyr kjærligheten som skal gis de 14 dager jeg er hjemme, av gårde så vi kan kjenne på savnet, som er der så fort vi er fra hverandre, men som bliver kvalt  litt av småirritasjoner når vi har vært sammen en stund.

 

Bilde fra Instagram konto

Min datter er voksen nokk til å tørre å sette ord på følelsene sine og noen gange må jeg svelge en kamel eller 2, fordi jeg vet hvor det kommer fra, både likefremheten og måten hun sier ting på.
Hun er sin mors datter❤️

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg