Plante sesongen er igang

Plutselig kom uka hvor jeg må dra på sjøen igjen, på selveste 17. Mai. Ingen kort uke med helligdager elle inneklemt fridag.
Det bliver alltid litt stress de siste dagene med alt jeg har lyst å rekke før jeg dra, og nå blei det jo endelig vær til å plante ut alle de håpefulle grønnsakene jeg har prøvd å gro frem i utestua.

har fått satt nye jordbær, som jeg fikk på plantebytte her på øya. Jeg har en jordbær”hage” oppe bak huset, men de ser litt stusslige ut, og man skal vist helst bytte ut plantene og bytte plass på de etter noen år, og siden jeg har bodd her i 3 og jordbærplantene stod her da, har de nok gjort sitt….. selvom jeg husker vi hadde jordbær hjemme som barn, og de stod nå samme plass hvert år, men mamma var nok litt flinkere med hage end meg så😅

 

 

Sporadisk drivhus

Jeg har ikke noe drivhus enda, så fikk tak i et vindue som en nabo ga bort. Står opp til husveggen der sola er på hele dagen, tror det skal gå bra, siden der er åpent i sidene. De store tomatplanter fikk jeg også på plantebytte, siden mine (som er de små foran) ikke har kommet så langt enda. Jeg lar de nå stå og ser hva som har skjedd når jeg kommer hjem igjen.

Kompost fanrikk

det har jeg aldri gjort før, det må jeg prøve. Å lage egen kompost av matavfall og bokashi er litt spennende og vist nokk den beste og billigste næringen man kan få tak i ( bortsett fra å gå til bonden og plukke kubæsj og hestedritt)  nå må det bare stå å godgjøre seg her en stund.
Joda, det skjer nå litt, men tiden strekker ikke helt til, og så må jeg alliere meg med naboer for å fa vannet når jeg er borte, så dette er litt logistikk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg