New kid on the block

Jeg hadde en blogg før, på Mini som det het dengang. Følte jeg hadde masse å skrive om, for livet var på det tidspunkt perfekt med ny mann i livet mitt, nykjøt hus og verden foran meg. Skrev masse gøy om hverdagen, kjærligheten, barna, jobb og mannen i mitt liv så klart.

Vel, det blei mindre skriving, da han plutselig ikke ville nevnes i bloggen min lengre – ville ikke utstilles offentlig. Han var jo lissom en del av hverdagen min og jeg kunne ikke utelukke ham i ting jeg ville skrive om, for da var jo halvdelen av innlegget uten kontur……så da sluttet jeg å skrive likegodt.

Nå er det kun meg selv som bestemmer hva jeg skal skrive, og jeg kommer til å skrive om mye rart…Jeg kommer til å skrive om livet mitt som sjømann – eller kvinne om man vil.

Jeg kommer til å skrive om hjemmet mitt med alt det inneholder av kaos, opppussing, mere eller mindre vellykket forsøk på å få orden på hagen og om andre ting jeg pusler med.

Jeg kommer til å skrive om tanker – og de har jeg mange av! Følelser, følelser som ikke er der og følelser jeg ikke har lyst å ha.

Jeg er altså en godt moden kvinne. Vi bor på Sandøya – en liten øy uten for Brevik i Telemark. Etter en lang kamp for å få lån til å beholde huset etter samlivsbrudd, har jeg endelig fått det og eier altså et hus midt på øya, hvor jeg bor med 3 teenagere, når jeg ikke er på jobb.

Jeg er Dansk statsborger, men har bodd i Norge lengre end jeg har bodd i Norge, så føler meg ganske Norsk faktisk.

Jeg er en dame som kjemper for overlevelse, ikke er redd for å jobbe hardt og som elsker livet, selvstendigheten og ungene mine.

Jeg er mamma hvert sekund, livsnyter når jeg kan være det, arbeidskvinne når jeg må og venn når det trengs.

2 kommentarer
    1. Heisann og velkommen tilbake. Jeg likte å lese innlegget ditt, det lyste «tøff dame» av det hele. Veldig bra at du har tatt kontrollen 😜👍🏾🐰

      1. Tusen takk, håper jo at noen vil synes det bliver gøy lesing etterhvert, tenker det kanskje er derfor vi velger å skrive herinne. Ha en superflott mandag – selvom snøen laver ned og vi egentlig venter på vår🤷‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg