Når man våkner og elsker utsikten fra senga.

3. søndag i advent og 17. luke skal åpnes, men så langt har jeg ikke kommet enda. Våknet til lyset som tittet inn gjennom vinduene på soverommet og jeg må si st jeg liker den utsikten veldig godt🙏

Det er enda bedre å ligge her, for jeg ser hele Ekstrand og himmelen over. Det blåser idag og det er grått. Plutselig igår til morran smeltet snøen og det kom litt brått på, for da jeg kom hjem med siste ferje på fredags kvelden, var det -4 og da jeg våknet kl 8 i går morges, var det +4….jeg håper snøen kommer tilbake før helgen, så vi kan feire hvit jul.
Det hadde vært perfekt første jul for Namita og Kunal, som flytter til Norge fra Singapore, og som var mine beste venner da vi bodde der. De er fra India, så selvsagt må de oppleve hvit jul på lille Sandøya.

Uansett er det en av mitt øylivs gleder, å kunne ligge i senga og se ut over havet når jeg våkner. Det er alt for sjeldent jeg har tid til det, for somregel må jeg stå opp og begynne på dagen, men ikke idag.

Idag må vi pynte juletre – ordentlig juletre!! Jeg vil ikke ha plast, for det bliver ikke det samme, selvom jeg forbanner alle nålene, når jeg skal ha det ut igjen etter nyttår.

Ha en fin søndag i advent og gjør det beste ut av denne fine førjulstid.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg