Mønstring

Da var den friperioden over og båten kaller.
2. mønstring og ikke helt klar, men sitter nå her i hallen og venter på å gå ombord. Jeg dra ut 2 dage før tiden, siden bakeren på det andre skiftet har bedt om å bytte et par dager. Da går jeg 2 dager tidligere hjem i påsken og det passer meg veldig bra.

 

Hjem kjære hjem

Så…. en mønstring foregår sånn at du går på broen med en gang du kommer ombord, bliver signet inn og får brannkortet ditt.
Dette kort må du ha på deg, eller lære det utenad, for det forteller hvor du skal møte og hvilke oppgave du har ved nødsituasjoner.
Jeg skal altså møte i trappeoppgangen på deck 5 og har et areal jeg skal søke i tilfelle brannalarm og hvis vi må forlate skipet (🙏🙏forhåpentlig vis kommer det ikke til å skje på min vakt) er jeg rafte operatør, som betyr at jeg må være den første ned gjennom denne evakueringstunnel og sikre den til raften før passasjerer bliver sendt ned……. jeg har vennet meg til tanken om at det er min oppgave og skulle det skje, da hadde jeg nok klart det, men umiddelbart er jeg litt sånn…. What?!?! ….Jeg har ikke vært igjennom den tunnelen engang, for det er sånn at i Norge må du ikke nødt å ha vært igjennom ( i Danmark er du nødt til det for å få godkjent kurs) så da feiger jeg ut og dro med speedbåt ut til raften, for den Må du ha vært ombord i.

Etter det gikk jeg en tur på kjøkkenet for å si Hei, og dette holdet er så koselige, så jeg gledet meg til å treffe de. Jeg får et nytt hold kokker på midten av oppholdet, som betyr at jeg har 2 teams å forholde meg til, men første holdet er absolutt de som er koseligst og som jeg føler jeg har god kjemi med.
Da er det ikke så mye annet å gjøre end å spise egentlig🤷‍♀️ her er mat hele tiden. Den andre bakeren som er dansk, hadde laget brunsviger, som var sykt gode, så jeg spiste 2 store stykker, men da må jeg en tur på løpebåndet seinere å.

  • Hjemmelaget potetsalat og spekemat.,

Klar for 2 uker på sjøen.
Velkommen med ombord til du som har lyst.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg