mediestormen herjet på bursdagen min

De siste dagene har jeg fått massiv mediedekning.
Jeg er med i en gruppe på Facebook som heter Matpakkemamma, og der hadde jeg fredag siste uke, lagt ut et bilde av ungens matpakke.

Dette har altså blitt den mest berømte matpakken i hele Norge den siste uken.
Gruppen skal i utgangspunktet være en inspirasjonskilde for å lage gode matpakker, men denne matpakken fikk MYE kjeft og jeg blei stemplet som dårlig mamma, det var omsorgssvikt og det var ikke rart at unger blei feite.

Det kom så masse stygge kommentarer fra mødre som skal hevde seg selv over for verden, og det som var litt morsomt, er jo at jeg sjekket et par av de som var veldig krasse i meningene sine om min matpakke, og de hadde aldri lagt ut bilder av sine matpakker….til slutt var admin inne og sletter hetse kommentarer som gikk på min evne som mor rett og slett.

En journalist i TA tok kontakt og lagde en sak, da det tok helt av etter et par dager, hvor jeg fortsatte å legge ut bilder av matpakken til ungdommen min.
Jeg fikk masse bra Feedback og stadig masse kommentarer om hvor elendige mine matpakker var og hvor lite næring ungen min får i seg.
Dette snappet Dagbladet opp, så de ringte, så ringte Nettavisen og dagen etter ville VG være med på saken og jeg har hørt at Tønsberg blad og lokalaviser i Oslo har delt historien, Kvinneforum.no har en lang tråd om saken, så det gikk ganske viralt.


Sånn er altså matpakkene jeg sender med 14 åringen min til skole, men for meg er saken ikke lengre hva som er i matboksene, og jeg bliver ved å poste, for å vise at jeg ikke lar meg skremme av folk som sitter bak en skjerm og kritiserer andre. Jeg bliver ved med å poste for å vise at alle ikke spiser rå gulerøtter og blåbær og fordi jeg har fått så mange tilbakemeldinger og private meldinger fra folk i hele landet, om at nå sender de faktisk også sjokolade på brødskiven, for de har vært så fortvilet over at ungen ikke spiser og at det tilsynelatende ser ut som det kun er lov å sende agurk og lavkarbobrød i nisteboksen om dagen.
Jeg tror nesten jeg har laget en ny trend med den milk slicen, for den har folk vært veldig opptatt av.
Jeg har sett gjennom de siste dager, at flere og flere sender med mye av samme innhold som mine, og nå tørr de å stå ved det og vise det frem, og det synes jeg er kult.
Mange spør om det skal normaliseres å ha med usunne matpakker, men jeg synes egentlig ikke matpakkene mine er spesielt usunne. 1 skive brunost inneholder mere sukker end de sjokoladeplatene, og det er der ingen som reagerer på.
Jeg sender med det jeg vet bliver spist, det er både økonomisk og miljøvennlig faktisk.

Bortsett fra det, hadde jeg en veldig stille og litt kjedelig bursdag egentlig.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg