Lenge siden sist….

Det har blitt en stund siden nå. Jeg har ikke hat inspirasjon eller ro til å skrive eller dele mitt liv…. kanskje fordi der  skjer så mye, kanskje fordi alt som skjer får meg til å revurderer mine forhold og mine tanker om hva som er bra for meg.
Kanskje fordi jeg er for opptatt med å leve livet så godt jeg kan når jeg er hjemme…. både med barna, som alltid er mitt første pri, og med meg selv.

Der er så mye jeg skulle gjort, og jeg lager alle mulige slags unnskyldninger over for andre, for ikke å ha gjort det, men mest lager jeg unnskyldninger for meg selv, fordi det er flaut å ikke gjøre det bare fordi man er lat. Eller fordi det er viktigere å ta et glass vin med venner, eller å bare sitte å se inn i veggen. Jeg er ekspert til å glo i veggen forresten. Jeg kan få en hel dag til å gå med det🤷‍♀️ sitte å glo og legge planer for hva jeg skal få gjort. Planene bliver oppe i hodet så klart, for det er så vanskelig p få de ført ut i livet, når man ikke har en inspirasjonskilde som pusher deg litt.
Og man kan alltid finne en unnskyldning!! Unnskyldning for ikke å gjøre noe inne, er st det er så fint vær at jeg er nødt til å være ute….ute å gjøre hagearbeide, men Hagen ser  jo ikke ut, selvom jeg vet akkurat hvordan jeg vil den skal se ut…..når det er dårlig vær har jeg en unnskyldning for å sitte inne og lese en bok eller scrolle på sosiale medier, for da er det jo kosetid. Enda der er så mye jeg skulle gjort inne også.
Jeg lager masse unnskyldninger for meg selv og for andre for å rettferdiggjøre alt det jeg ikke får gjort, men unnskyldningen er aldri at jeg ikke gidder eller ikke har motivasjon eller at jeg hellere vil drikke vin. Nei, unnskyldningen er selvsagt at det enten er for fint vær, for dårlig vær, det er ferie og jeg vil hellere finne på noe med barna, det koster penge, men i det siste har jeg begynt å innrømme at jeg mangler inspirasjon faktisk.

Det viktigste er å innrømme over for seg selv hva som er grunnen til at man ikke får gjort det man skal….. eller skal og skal, for jeg gjør jo alt det jeg skal som å holde huset ryddig, vaske opp, vaske klær- vanlig husholdning det gjør jeg jo, men å sette meg mål på å gjøre det jeg har lyst til, som å male taket, beise terrasser, pusse opp trappa, lage nytt kjøkken og få Hagen iorden, det klare jeg lissom ikke.
å lage nytt kjøkken er et større prosjekt da, som de fleste ikke klare alene, men noen klare det faktisk også!!

Andre som har det på samme måde? Noen som har gode råd på hvordan man kommer igang med å nå drømmene sine?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg