Jord under neglene

i går var det sykt fint vær, vårsola stekte i ansiktet og alt i meg ropte ” kom deg uuuut!”

jeg tok med meg alle plantene mine, som trengte ompotting og mere jord og koser meg et par timer ute.
fant frem agurk, tomat og paprika frø, for det har jeg hørt at noen allerede har satt til spiring, så da gjore jeg det også.

Jeg er spent på hvor mye jeg får ut av Hagen i år, for siste år fikk jeg omtrent ingenting, mens året før fikk jeg masse. Skjønner ikke hva som går galt alltid, men jeg har nok ikke då grønne fingre som jeg gjerne ville hat.
Siste sommer var det vanskeligere å holde øye med alt også, når jeg jobbet på sjøen og var borte 14 dager om gangen.
Ingen av disse planter har jeg kjøpt, men fått de som avleggere. Palmen har vokst seg veldig stor og Monsteran har også fått masse nye blader. Den fikk jeg 2 stiklinger av, som jeg plantet i samme krukke for å få en tettere plante, men nå valgte jeg å skille de igjen, siden begge stiklinger har gitt nye skudd. Suklanten fikk jeg i fjor av en veldig fin venninne som hadde tatt stiklinger av sin plante  og den har gitt meg en liten ny plante, som jeg skal se om jeg har like stor suksess med som de andre.

Den jeg er mest bekymret for, er avocadotreet mitt, som jeg i høst dro opp av bokashi/ jordfabrikken min, og trodde de var ugress før jeg fikk set avocado steinen under. Da hadde den 3 blade som var spist litt på. Nå har den 9 blade, men etter ompottingen igår, synes jeg de er begynt å henge litt med nebbet…..jeg håper den bare skal venne seg til en litt større potte🙏

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg