Hjemme-mamma og husmor

Det som er så deilig med å jobbe på båt og være 2 uker på og 2 uker av er absolutt av-tiden. Av- tiden som er min kvalitetstid med barna og som jeg bruker så godt jeg kan.
Noen ganger jobber jeg når jeg har fri😅 men denne perioden har jeg stort sett fri og da kan jeg fokuserer på barna, på huset, på hagen og ikke minst på meg selv.

Bader i D-vitaminer

Idag også ser det ut som det bliver det fineste sommerværet og jeg nyter hver sekund. All tid med sol bliver nydt til fulle og jeg er veldig bevisst på å sanke så mye energi som mulig, til jeg skal ut igjen.
Energilageret trenger å fylles opp, for på båten  bliver energien fort borte om man ikke klare å ta vare på den.
Mandag morgen har som vanlig vært å stå opp og sørge for at barna får i seg frokost og nista bliver med i sekken, men denne mandag morgen er også litt spesiell, da den Spanske utvekslingsstudenten som skal følge Jonathans klasse, flyttet inn igår.
Hun er super søt og skravler og ser ut til å kunne falle godt til hos oss.
Mathilde sitt rom er fyllt med reisebag, tørkestativ med klær som hadde blitt vått på reisen, sminke og liv og jeg synes det er herlig.

Selvom det var tett tåke på morran og første tanken var litt grå, så er det full sommer nå. De andre utvekslingsstudenter og noen lærere komme til oss i ettermiddag for å oppleve øya og øylivet, bade, grille og kose seg.
for de som ikke bor på øy, er det en litt eksotisk opplevelse og spesiellt når det er så nydelig vær.
jeg baker kake, min gulrotkake som er saftig og med mye smak er en av mine favorittkaker å lage, og den slår aldri feil.


klokken ringte akkurat for å ta den ut av ovnen, og da må jeg ut å gjøre litt klar i Hagen .

Lag dere en herlig solfylt mandag🙏

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg