Graut er godt.

Jeg elsker grøt. Jeg tror jeg kunne ha levd på det og når ungene ikke er her, spiser jeg mye grøt, og supper.


Jeg koser meg faktisk med grøt. Havregrøt er et billig  og sunt måltid. Jeg kjøper Havregryn på Rema 1000 for der har de 2 poser Urkraft havregryn til 35kr og hvis jeg ikke har melk, bliver den laget bare på vann, men med litt ekstra salt for å gi litt mere smak.

Det er ikke alltid jeg har melk hjemme hvis ungene er hos faren sin, for jeg drikker ikke melk, det har jeg aldri gjort, for jeg får en sånn slimete fornemmelse i munnen, som jeg bare ikke takler og så lever jeg på sparebluss når ikke ungene er hjemme, for jeg trenger egentlig ikke så mye….

Jeg lager masse forskjellig syltetøy helt fra våren når syrinene står i blomst ( helt sykt undervurdert blomst, som ikke bare lukter godt, men også smaker godt) til høstens epler og pærer er klare, og disse bruker jeg til å toppe havregrøten min med og det tar den til helt nye høyder.

Nissegrøt, julegrøt, risgrøt, risengrynsgrøt… kjært barn har mange navn. Det kan jeg også spise hele året, men den må være tradisjon med smørklatt….. eller, det er faktisk ikke alltid jeg har smør heller🤭 men ihverfald kanel og sukker!!

Er ingenting bedre end en fløyelsmyk grøt med topping.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg