Go green

Jeg blei litt entusiastisk med grønnfargen på myntegelèen og den blei nok så grønn, men en fin grønnfarge, bare litt grønnere end andre myntegelè 🤷‍♀️

Jeg hadde masse mynte i grønnsakskarmen  min, som ikke ga meg så mye grønnsaker, men mynte vokset jo som ugress, og tenkte jeg måtte bruke det meste før frosten kommer


Den blei veldig go med masse smak av mynte, men litt søt selvom jeg ikke brukte så mye sukker som faktisk stod i oppskriften.
Myntegelè er kjempegodt til lammeretter, and og villt i det hele tatt, som alternativ til den tradisjonelle tyttebærsyltetøy som mange bruker til kjøttretter.
Første gang jeg blei introdusert for myntegelè, var hos Bernt som er veldig viktig i livet mitt. Han lager fantastiske middager og vet hva som passer sammen og nå er jeg så heldig å kunne lage det selv og bruke av naturen og det som vokser i Hagen min.

Den største utfordringen ved å sylte og lage opp ting selv, er at det må i glass, og jeg velger å bruke gjenbruksglass som jeg spare etter syltetøy, tomatpasta eller tacosauser.
Det er veldig viktig at de er helt rene for å få best holdbarhet, men den verste jobben er å få av de gamle klistremerker. Noen sitter så sykt godt, men det gikk til slutt.
Det var det søndagen min gikk til, utover sofakos og MasterChef på tv med yngste fine ungen min❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg