Flat rumpe og kroppsfiksering

Når venninna mi, som er treningsfanatiker, dette var hun ikke da vi møtes som unge, for da var det festing som gjaldt. Vi festet hele tiden og hadde det sykt gøy, men nå og de siste mange år er hun mest opptatt av trening og kosthold og leve Sunt, hvilket er veldig bra, for vi er vel over den festingen nå🤷‍♀️

Jane i tarzanløypa

Men altså, når hun ser meg i en fin hvit jeans og sier “nå må du trene ordentlig, for den rumpa di er blitt flat” “jeg forventer å se fremgang på den der ass” ( ass på både norsk og amerikansk 🧐) da har jeg trena hver dag 🙄 Jeg ser det selv også, og det er ikke det at jeg ikke trener, det er mere det at jeg tar av meg hele tiden. Jeg har blitt tynnere og da bliver rumpa flat da.
Så jeg trener rumpe og bein ganske intenst, og håper hun ser fremgang….
Det viktigste med ens egen kropp er jo å trives i den selv og det gjør jeg egentlig. Den kan brukes til det jeg vil og jeg pleier ikke å få kritikk på kroppen min….jeg kan føle meg sexy og sensuell for om jeg ikke har sprettrumpe lengre og jeg kan gå i det meste av klær uten det tuter ut over her og der, så for min alder er jeg ganske fornøyd, men jeg jobber nå for litt mere sprett, og trening er Sunt uansett hva man tenker å oppnå med det.
Kroppsfiksering er egentlig ikke bra, for det kan ødelegge så mye for især  ungdommen vår. Jeg har en sønn som plutselig fikk spiseforstyrrelser fordi han hadde lyst å se mere feminin ut og 17 åringen min går konstant rundt å sier hun er feit og fokuserer på det hele tiden. For meg er kropp vakkert uansett fasong og størrelse….. ikke helt da, men vi har alle våre preferanser ikke sant!!

Jeg også ser verdien i en vakker velproporsjonert kropp og kjenner en som har den mest fantastiske kroppen jeg noengang har sett. Han trener omtrent hver dag og han er ikke stor, bare sånn skulpturvakker om dere skjønner hva jeg mener. Jeg er litt misunnelig på en sånn kropp fordi jeg synes det er vakkert, men så er jeg ikke misunnelig nok til å “go all inn” for å få en sånn kropp selv, for jeg er alt for gla i snop og kaker og vin ( selvom jeg prøver å velger viner som er <3 g pr L, men det utgjør nok ikke det helt store.

vel, uansett så vil jeg gå ned å trene litt rumpemuskler før det er tid for jobb.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg