Etter regnet

jeg håper det skal bli sol nå, den titter frem under skylaget, så jeg venter på den skal bryte frem og tørke opp regnet, sende de varme stråler ned over oss og la det bli grønt og blomstrende.

Morgenregn

Jeg hadde håpet å få plantet før jeg dra ut igjen. Tomater, paprika, chili, agurk, gresskar og så skal jeg prøve meg på grønnkål som gikk i frø. Jeg lot plantene tørke og har latt de ligge kaldt i vinter, så det skal bli spennende om jeg får noe ut av de.

….. formiddagen gikk plutselig og nå har jeg faktisk rekke å få satt frø til diverse grønnsaker som står varmt å godt til spiring på baderomsgulvet.

 

For 2 år siden fikk jeg masse gresskar og grønnkål og skal lissom late som jeg har grønne fingre, men ifjor klarte jeg ikke å avle frem noenting🤷‍♀️ det eneste jeg klarte var å holde liv i en tomatplante jeg fikk av venninna mi og som jeg tok med inn til høsten og fikk tomater ganske langt utover.
Det er gøy å få til å dyrke selv og her på øya er det mange entusiaster som dyrker selv. Jeg håper å lære noe av de, så jeg ikke må streve så, men at det bare kommer til å gå av seg selv etterhvert🙏

Noen selvdyrkene entusiaster her, som vil dele erfaringer og triks?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg