Det sniker seg inn på meg….

Når vi snakker om identitetskrise, henger det mye sammen med selvfølelse også. Den beste selvfølelse har ihvertfald jeg når alle brikker har faller på plass og de passer sammen.


Jeg hadde det sånn….for 1 måned siden bare. Puslespillet var lagt og alle brikkene passet inn en plass. Jobben var på plass. Jeg tjente nok penge til å sitte med huset alene. Det fungerte med barna, det fungerte med meg selv og jeg gledet meg til å spare opp til nytt kjøkken, som jeg har så lyst på.
For bare en måned siden var egentlig livet mitt perfekt. Jeg var uavhengig, styrte mitt eget liv og hadde ikke noen store bekymringer.
Selvfølelsen min var på topp, for det henger nu engang sammen. Det å mestre livet og selvfølelse er 2 brikker i puslespillet, som plutselig bliver borte sammen med jobben og inntekten og plutselig kan man føle at man må starte helt forfra igjen.

Selvfølelsen bliver borte når man begynner å spekulerer over sin identitet som har vært, for meg Havfruen, siden jeg begynte på sjøen.
Det er så lett å tenke at man ikke får jobb igjen, eller at man ikke vil klare en annen jobb, eller bare det at mange andre fra båten allerede har fått jobb på andre båter, kan få selvfølelsen i bunn. For hva har de som jeg ikke har?
Den fella er så lett å gå i og jeg kjenner på den selv.
Den sniker seg inn på jo flere søknader man sender og jo lengre tid det går før man får svar….

1 kommentar
    1. Og jeg tviler ikke på at du får det til allikevel. Når en dør lukkes er det en annen som lukkes opp eller skal lukkes opp. Handling er en nøkkel som kommer til å passe i den riktige døren for den riktige positive flotte jenta jeg har blitt kjent med. Fortvil ikke min skjønne du har det i deg og din nye mulighet kommer til deg plutselig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg