Den nye generasjon

Nå er jeg virkelig begynt å kjenne på at ungene tar over for meg.
Det har jo vært valentine dag og alt hysteriet rundt dette.

Leste et innlegg fra en som spurte om råd til å få det beste ut av denne dagen når man var singel…….🙄 det er en helt vanlig dag, både når man er gift, samboer, kjærester eller singel.Hun følte seg altså veldig alene fordi hun var singel og denne dagen var vanskelig for henne, men jeg skjønner det ikke. Det var onsdag d. 14. februar….. det var onsdag uken før og uken før det og før den igjen. En hvilke som helst onsdag, hvor man går på jobb, lager nistepakker til ungene, lekser, middag og fritidsaktiviteter, jeg selv hadde yoga og et styremøte på kvelden.

Det jeg fikk føle mest på denne dagen, var at nå er det døtrene mines tur til å stråle i glansen av valentine. Begge fikk store flotte rosebuketter, sjokolade, bamse og diverse enhver ungdom ønsker seg. Et vanvittig gavedryss kun fordi datoen sier 14. Februar og fordi forventningene er så store på akkurat denne dag.
Hvis man ikke får roser, sjokolade og diamanter på denne dag, så er man ikke elsket nokk og bliver sykt skuffet, men hvem er det som printer dette inn i hodet på folk?
Jeg er jo singel og skjenket ikke denne dagen en tanke i år, men andre år når jeg har vært singel, har jeg kjøpt gaver og skrevet små kjærlighetsbrev til barna mine, for de er det viktigste i mitt liv og all min kjærlighet går til de.
klart jeg har fått gaver på valentine før og klart det var stas, men det er enda mere stas og få en gave på en helt random dag, hvor man ikke forventer det.

Men utgangspunktet med dette innlegget er at nå er barna blitt så store at de tar over det som var mine privilegier engang i tiden, da jeg hadde mine glansdager, men proposjoner har tatt litt av spør du meg.
Har lest flere innlegg om damer som beklager seg over at de ikke får noen og ikke bliver satt pris på, og spørsmål om hvordan de skal få mannen eller kjæresten til å forstå at det er viktig for de. Men hva er det som er så viktig med å få gaver på Valentine? Skal kjærlighet virkelig måles i gaver?

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg