Dansker i løypa

 

Alle vet jo hva man sier om Dansker i bakken. ….Diverse komikere bare elsker å vitse om Dansker i skibakken og er mere eller mindre ugreie mot oss, synes jeg – lurer på om det går under diskriminering egentlig og at vi ikke kan kalles Dansker lengre, for det betegner jo en gruppe mennesker som ser tåpelige ut i skidress og som fyger ned bakken uten mål og mening og som er nødt til å kjøre inn i brøytekanten for å stoppe😅

Jeg har vært på en standup hvor komikeren hadde et stort bundt med “knogler” som han raslet med og påstod det var lyden av en Danske i skibakken….Vel, vi er på hyttetur med en superfin gjeng av naboer. Jeg er yngste i gjengen og eneste som har med barn ( 3 barn, som krever litt mere planlegging og organisering og som gjør meg litt frustrert til tider.) Idag var vi på ski og 2 barn blei med, mens mellomste var i bakken og sto på snowboard. Vi raslet ikke!!
klarte oss igrunn bra alle sammen, selvom han  på snowboard er ganske så mørbanker, men tror ikke man kan forventet annet når han som førstegang kjøre, holder på i 6 timer, for han SKAL bare få det til, så kanskje han egentlig rasler litt idag da 🤷‍♀️

Skitur

Jeg liker å stå på ski, men danske i bakken er en utsatt race og jeg er jo livredd for å dette og da bliver jeg enda mere stiv og enda mere utsatt for å dette. Det gikk ganske bra og jeg er fornøyd med å gå 6 km, selvom jeg tok av meg skia og gikk ned de bratteste bakkerne.

Pust i bakken

Det skal sies at jeg må konsentrere meg og jeg må holde blikket på løypa, for om jeg ser på naboen eller gjerne vil ha med meg om noe gøy skjer på sidelinja, da kommer jeg litt ut av det, mister balansen og rasler litt før jeg detter, men jeg vil stadig ikke gå unna fellesbetegnelsen Dansker i løypa!! Nettop derfor prøver jeg å unngå utagerende utrop også, da det fort kan sette meg i denne båsen, men inni meg banner jeg litt av og til.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg