Danmark har fått Konge.

Jeg satt jo klistret til skjermen igår. Selvom jeg sier jeg føler meg Norsk etter 25 år her, følte jeg meg Dansk igår. Rørt og Dansk og Royalist til de grader.

De 2 røde lysene jeg hadde igjen fra jul, passet perfekt til dagens anledning, flaggene var på plass og jeg gikk ikke for langt fra sofaen, for dette var stort. Stort ikke bare for Danmark, men for monarkiet i Europa, fordi dette er en hendelse som er historisk, fordi vår Dronning valgte å abdisere og la Fredrik ta over, før hun dør, og før han ikke har henne som støtte lengre.

Jeg elsket hvert minutt og synes det var magisk og eventyrlig og moderne på samme tid.

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg