Alt er ikke lystbetont

Hvorfor er det så vanskelig å gå igang med det som ikke er så gøy?
Jeg vet at dette regnskapet til idrettslaget MÅ gjøres og jeg har faktisk begynt å printe ut bilag og bankutskrifter før jeg dro til Danmark, så nå er det bare å få satt det i system.

Men så er det ikke BARE likevel, for sånne ting bliver overveldende og virker så endeløst.
Jeg har det jo ikke sånn på jobb…. jeg er vant til å skulle rekke mye på kort tid og på Fjordline, var det jo 12 timers dag med en kjempe arbeidsmengde som aldri endte heller, men da gønnet jeg jo bare på for å bli ferdig og hadde aldri den tanken at dette er vanskelig å gå igang med.

Det er faktisk så ille at jeg gikk igang med å vaske det ene badet bare for å utsette litt.
Hvis det er mere gøy å vaske badet, da er det ille, og jeg vet ikke helt hvorfor.

Hvorfor er det ting som er lettere å gjøre end andre? Hvorfor har vi mennesker det sånn at vi utsetter ting så lenge som mulig? Jeg er litt sånn at jeg jobber best med litt press på meg, om det er press på kvalitet eller det er tidspress spiller ikke så stor rolle, men det er lettere å få gjort ting når man har en tid det skal være ferdig på.
I dette tilfelle skal jeg ha orden i alle disse papirer til i kveld, og for det ikke er løgn, så fikk jeg printet ut 2 sett med bankutskrifter og bilag, først fordi jeg ikke tenkte over at bankutskrift kommer med for hver måned man printer ut bilag ( da hadde jeg allerede printet ut et sett med ren bankutskrift) og så printet jeg ut igjen, fordi jeg ikke helt skjønte hva jeg gjore🤷‍♀️

Det er nok det som bliver vanskelig for meg, at jeg ikke helt vet hva jeg driver med, men så tenker jeg først at dette klare jeg, og så tar det så fryktelig lang tid, fordi jeg jobber så sykt ustrukturert…. og allermest fordi jeg ikke er så flink med pc og programmer og så gjør jeg det 1 gang i året, så når man endelig har fått det til, har man glemt det neste gang.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg