Action på en fredags kveld

Begge mine hjemmeboende unger har vært like syke hele uken med hosting og nysing og snørr. De har ligget i senga hele uken og Maiken har kjedet seg ihjel, for der er jo ingenting å gjøre når man er syk🤷‍♀️

Jeg skjønner at hun kjeder seg, og ekstra kjedelig var det igår, når hun stadig var veldig syk, og hun skulle ha feiret bursdagen sin med 3 venninner Pincho Nation i Porsgrunn.

Jeg synes litt synd på henne, men hun også vet at når man er syk og ikke kan gå på skolen, så kan man ikke sånne ting heller, og det gjelder voksne også. Man kan ikke være syk fra jobb og så gå på byen på fredags kvelden. Jeg vet at hun ikke lot som hun var syk og skulket og noen vil sikkert synes det er dobbel straff å ikke få gjøre noe man har planlagt, men heldigvis følte hun selv st hun var for syk til å dra.

Jeg hadde håpet at de kunne tatt det idag, men da var det ingen av jentene som kunne.

Noe action fikk vi på en fredags kveld, for Jonathan kollapset plutselig…. Han hadde har vondt i magen hele dag, og lurte på ettermiddagen på om vi kunne ringe legen. Jeg ville se det litt an og etter en stund kastet han opp og fikk diaré og følte seg faktisk bedre etterpå.
Han la seg til å sove og Maiken og jeg satte oss til å se en film. Plutselig kom han sjanglende ut i stua helt hvit i tryne og stirret litt sånn tomt på meg før han datt i gulvet 😳 Maiken hylskreik, og jeg prøvde å få kontakt med ham…. han var våken, klarte bare ikke å kommuniserer. Da løp jeg til ene naboen som er lege, men de var ikke hjemme, og da kjente jeg litt panikk. Heldigvis kom en venninne tuslende forbi og fikk meg til å ringe 113, så innen lenge stod 3 fra førstehjelps laget i stua og ambulansen kom fra land. Han hadde vondt i magen og veldig lite energi. Skjelvet og var bleik.
kjente panikken i meg og klarte ikke å tenke helt klart hva jeg måtte gjøre, så heldig for meg at der kom en og fortalte meg hva jeg skulle gjøre🙏 håper det er naturlig å få panikk når end unge detter om på gulvet, og fra før er jeg helt elendig med folk som skader seg og i hele tatt skjer noe med, jeg går lissom litt i baklås.
Ambulansen tok ham med til legevakta og jeg kjørte etter.
Heldigvis mente de ikke det var annet end tarmene som på en måte er forstoppet pga fasting – han har fulgt Ramadan siden 9. mars – og lite energi fordi han ikke får i seg nok og i tillegg til å være syk, blei det for mye for kroppen hans.
Nå får han ikke lov å fullføre Ramadan som egentlig varer frem til onsdag, men han har virkelig hatt selvdisiplin og ikke veket fra den.
Nå er helsa viktigst ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg